tisdag, maj 15, 2012

Nostalgi och Malmö❤

Ibland kommer det över mig hur mycket jag gillar min gamla hemstad. Speciellt på våren när allt är grönt&fint. I 10år bodde jag i Malmoe, först tillsammans med min bästa vän i en stor lägenhet på Möllan. Jag kommer ihåg när vi skulle åka och titta på lägenheten. Vi hade varit&tittat på en vid Södervärn (gräslig var den, stökigt, luktade illa och med loftgång). Nästa lägenhet låg på Möllan(ca 800m) från där vi befann oss. Det hade vi givetvis ingen aning om utan vi tog en taxi dit för 100 spänn:-)
Så mycket roligt vi haft i den lägenheten! Underbara minnen som jag alltid kommer att bära med mig. Vi bestämde att om vi var singlar när vi blev gamla skulle vi bo tillsammans i ett stort hus ute på landet;-)
Så blev det inte... Vi träffade båda två varsin soulmate❤
Vi bytte vår stora lägenhet till två lite
mindre. Jag flyttade in på S:t Knut. När jag bott där 1 månad träffade jag Martin och han flyttade in efter 3 veckor. Det är snart 9 år sedan och nu bor vi i hus, i stan där jag växte upp (som jag aldrig skulle flytta tillbaka till;-) med dotter och hund.
Livet är bra häftigt!

Oj, vad detta blev långt och jag har nog tappat tråden på vägen;-)

Fin tisdag till er alla!



me and M

BFF

3 kommentarer:

  1. ja visst kan man sakna Malmö, speciellt nu på våren när alla vaknar till liv och det är folk överallt och de fina lekplatserna med alla barn! Men när jag saknar Malmö saknar jag mest det liv man levde före barnen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så! När man får barn prioriterar man på ett annat sätt;-)

    SvaraRadera
  3. Ja tänk vad det kan bli annorlunda än man tänkt sig, själv växte jag upp i Malmö och flyttade till Stockholm efter studierna. Men så träffade jag en Malmöpåg och flyttade tillbaka...
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera