söndag, mars 04, 2012

2 steg fram och ett tillbaka....

Iris sömnrutiner är helt rubbade och jag blir helt knäckt. Hon vägrar somna själv, blir helt hysterisk när jag/vi säger god natt och lämnar rummet. Det kanske inte är så farligt tänker säkert några av er. Men, jag ska förklara att vi hade STORA problem med att få henne att somna själv fram till hon blev ca 9 månader. Efter några dagar med 5 minuters metoden har hon alltid somnat själv, aldrig några tårar vid läggningen. Vi har alltid "haft kvällen" för oss själva och nattningen har inte varit ett problem. Allt detta började för en vecka sedan och antingen har hon fått somna hos oss eller så har vi suttit inne hos henne till hon somnat.
Jag försöker komma på om något speciellt hänt och det enda jag vet är att det varit vikareier på dagis pga en av fröknarna är sjukskriven. Kan det vara det, kanske?


Är det någon som känner igen detta?
Tips mottages mer än gärna!

3 kommentarer:

  1. Agge somnar alltid med oss sittandes hos honom. Lämnar vi honom blir han helt hysterisk! Man vill ju att de ska somna trygga och inte i totalt kaos. Kan det vara en fas? Mycket som far runt i hjärnan just nu på dom. Många intryck!

    Tack för fin kommentar ang vårt läkarbesök med Agge. Ibland blir man chockad över hur mycket man ska slåss för lite hjälp.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh ja, det känner jag igen. Dom kan ha såna perioder ganska länge ; )

    SvaraRadera